Personel restauracji - Inwestycje hotelowe, wyposażenie gastronomii, meble hotelowe

Przejdź do treści

Menu główne:


Obowiązki personelu restauracyjnego

Kierownik restauracji. Kierownik restauracji koordynuje pracą zespołu jednego lub kilku lokali gastronomicznych na terenie dużego hotelu. Do jego obowiązków należy dbanie o administracyjną i ekonomiczną stronę kulinarnego oblicza danego obiektu.

Kierownik sali. Kierownik sali odpowiada właściwie za wszystko na terenie jednego lokalu. Musi dbać o wygląd i wystrój wnętrza, o jakość obsługi, jakość wydawanych potraw itp. Organizuje pracę personelu, przydziela ludziom zadania do wykonania, zawiaduje naczyniami i sprzętem, dba o podnoszenie kwalifikacji przez personel, wraz z właścicielem i szefem tworzy koncepcję całego przedsięwzięcia.

Maitre d’hótel. Do zadań tego pracownika należy witanie gości i pomaganie im w znalezieniu wolnego miejsca. Ponadto, musi kontrolować obsługę na sali konsumpcyjnej. Jeśli trzeba, pomaga gościom w wyborze potraw. Zajmuje się również przyjmowaniem reklamacji i sprawdzaniem czy na rachunkach wszystko się zgadza.

Chef de rang. Duże restauracje dzielą się na niewidzialne dla klientów obszary, zwane rewirami. Nad każdym rewirem czuwa jedna osoba. Do jej obowiązków należy dbanie, by w danym rewirze wszystko przebiegało jak należy. Chef de rang pilnuje, by goście nie czekali zbyt długo na obsługę. Jeśli trzeba, sam włącza się do obsługi.

Kelner od win. Każda porządna restauracja serwuje wina. Ma też oddzielnego pracownika, który odpowiada za ich wybór, kupowanie i dostarczanie do lokalu. Kelner od win pilnuje, by w lokalu nie zabrakło trunków pasujących do różnych dań i okoliczności. Tworzy kartę win. Zapytany przez gościa, powinien umieć doradzić, jakie wino pasuje do danego dania. Nadzoruje również właściwe nalewanie trunków.

Kelner. Kelner zajmuje się przynoszeniem potraw z kuchni i podawaniem ich gościom. Jeśli ma dłuższy staż i doświadczenie, może witać gości i udzielać porad w zakresie doboru dań. Kelner młodszy nie może tego robić. Jego zadanie polega na pomaganiu kelnerowi, obserwowaniu go i przyuczaniu się do zawodu. Może wykonywać proste zadania powierzone mu przez starszego pracownika.

Barman. To stanowisko znane jest wszystkim. Zadaniem barmana jest nalewanie piwa, przygotowywanie i serwowanie drinków, a także podawanie alkoholi. W dużych hotelach barmani oferują gościom pokazy sztuki barmańskiej.

Odzież dla pracowników hoteli i restauracji. Poznań meble hotelowe. Oferty wielu producentów odzieży pracowniczej.


 
Copyright 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego